2014. július 19., szombat

Az Ezeregyéjszaka meséi

Mind a hét kötettel végeztem, ennek örömére 7 pontot szavazok meg neki.
A mesék színvonala és hosszúsága nem egyenletes. A legjobb maga a kerettörténet, maga az ötlet is zseniális szerintem, és mi, akik szeretünk olvasni, elsősorban ez,  a történetek szeretete a  motivációnk.
Az arab világról is rengeteg mindent megtudhatunk: a gondolkodásmódot, a kereskedők életét, hisz a szereplők leggyakrabban kereskednek, a cselszövéseket, a történetmesélés szeretetét. Nem egy mesében van egy másik, ill. harmadik, sokadik mese. Sokszor a szorult helyzetben lévő szereplő életét az menti meg, hogy mesél.
A nők helyzete is érdekes. A cselszövő sokszor nő, de ez nem mindig negatív szerep. A szófordulatok közül a kedvencem:
A legteljesebb boldogságban, a legnagyobb vigasságban éltek, míg el nem jött értük az örömök megszakasztója, hű társak elválasztója - áldassék az Örökkévaló, ki nem hal meg sosem! ( VII/48.old)
Talán nekem is 1001 éjszakán át tartott az elolvasása? A végén rájöttem, hogy jobb egybe olvasni a meséket, mint éjszakánként, jobban látom így a szerkezetét.
Ráadásul még nem beszéltem az arab költészetről! Mennyi versmértéket megtanulhattunk közben! :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése