2014. augusztus 8., péntek

Az arany jegyzetfüzet

Azért olvasunk, hogy megtudjuk, mi történik. Ötszáz vagy ezer regény közül talán egy ha megfelel a regény ismérvének - a gondolatiságnak.
90. old.

Doris Lessing regénye nagyon is megfelel ennek: 7,5 pont.
Kicsit tartottam az olvasásától, mert hallottam, hogy nehéz mű, de én kifejezetten szerettem olvasni. Gördülékeny a stílusa.
Sokrétű regény: szerepel benne a kommunizmus, a női emancipáció, a Közép-Afrikai (Zimbabwe) múlt, a regényírás nehézségei, és annak az utóélete. Az író mennyire folyik bele az írásaiba? Férfiakkal való kapcsolat, egyedüli szülő. Öngyilkosság, annak okai.
A főszereplő neve  Anna Wulf, ami egyértelműen utal szerintem Virginia Woolfra. 
Sok elgondolkodni valót ad ez a könyv az olvasójának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése