2015. április 26., vasárnap

Martin Chuzzlewit élete és kalandjai

Charles Dickens regénye 7 pontos.
Nagyon meglepett az elején az ironikus hangvétel, amit nem szoktam meg az írótól, de hamar belejöttem és szórakoztatott. Viszont nagyon egyenetlen a könyv, valahol irtó unalmas, alig tudtam végigvergődni magam rajta, valahol pedig kifejezetten izgalmas.
Olyat is ritkán tapasztaltam, hogy a címszereplő a legérdektelenebb, legszíntelenebb figura az egész könyvben és egyáltalán nem volt szimpatikus. Főbb eseményekben nem is szerepelt. Viszont a Pinch testvérek minden megmozdulása egy élmény volt. Csak azt sajnáltam, hogy Tom végül nem nyerte el Mary kezét. (ez a nő is színtelen, miért pont Martint választotta??? Persze mondhatnánk, hogy a szerelem vak, no de ennyire!???)
A végével ezért nem vagyok megelégedve.
Az amerikai részek minek kellettek bele? Azok voltak a legnehezebben olvashatók számomra, ráadásul a fő cselekményirányba sem kapcsolódtak bele.
Egyszóval nem ez Dickens csúcsműve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése