2024. augusztus 18., vasárnap

32. hét: Befejeztem a gyermekkönyv listát

 Augusztus 5 - 11 közé esett a 32. hét. Ekkor 5 könyvet olvastam el:

1. Illyés Gyula: Mert szemben ülsz velem

2. Rejtő Jenő: Vesztegzár a Grand Hotelben

3. Szaszkó Gabriella: A cukorkagyűjtés

4. Gárdonyi Géza: Az öreg tekintetes

5. Békési Erika: A Mama köténye

Ez utóbbi lett a hét könyve nálam, és ezzel be is fejeztem a gyermekkönyv listájának az olvasását, már a szavazatomat is leadtam. 

A viszonylag rövid és kevés könyvek olvasása az olimpia miatt történt, hiába, sok volt a néznivaló esemény!

Amikor erre a könyvre gondolok, legelőször a nosztalgikus szó jut róla eszembe. Nagyon sok hasonló élményem volt nekem is a nagyszüleimmel, és annyira jó volt ezekre visszaemlékezni! Szinte végig mosolyogva olvastam épp ezért a kötetet. 

A könyvben novellaszerűen vannak a történetek elmesélve, ami remek döntés, hiszen így esti meseként is fogyasztható apránként a könyv, bár én szerintem két ülésben felhabzsoltam. Nehéz témák is kerültek a lapok közé, mint a gyász és a halál, de ezek is olyan harmonikusan illeszkedtek az egészbe, hogy teljesen gyerek- kompatibilisnek tűntek nekem. A vallás mint témát is üdvözöltem, kevés szerző meri ezt meglépni a mai világban, de karaktereinknek ez teljesen normális és megszokott terep volt. 

Az illusztrációk, képek igazán kedvesek, jól alátámasztották e könyv világát. Örültem a kislány kreativitásának, ahogy kitalált magának játékokat, és nem unatkozott durcáskodva. Sokféle ünnep és jeles alkalom is megjelent az évszakok váltakozásában. Köztük kiemelkedő volt számomra a szüret leírása. A végén pedig még néhány receptet is kapunk. 

Összességében értékes, maradandó gondolatokkal gazdagodhatunk gyereknyelven megírva. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése