2024. augusztus 30., péntek

16. hét: Avagy miért adjunk íróknak második esélyt?

 A 16. héten (ápr. 15-21) 6 könyvet olvastam el:

1. Richard Powers: Égig érő történet

2. Rachael Anderson: Miss Notley nem hagyja magát

3. Kertész Erzsi: Kisfóka és a többiek

4. Andy Weir: A Hail Mary -küldetés

5. Anne Catherine Bomann: Kék

6. Chrétien de Troyes: Lancelot - A Kordé Lovagja

A Marsit nem tudtam anno elolvasni, kb. 50 oldalig jutottam benne. Aztán megjelent ez a könyv, sokáig nézegettem, aztán csak belevágtam. Milyen jól is tettem! Nagy kedvencem lett, sőt! 

Nagyon szellemes a stílusa, ami megkönnyíti a nehéz témák tárgyalását, befogadását. Szerettem olvasni nagyon, olyannyira, hogy lehet, hogy adok még egy esélyt majd a Marsinak. Maga a nyitókép, a felütés is igen izgalmas, rögtön a mély vízben kezdjük az úszást. Viszont ez az elbeszélői stílusnak, a cselekménynek nagyon jót tesz. Azonban a fülszöveg rengeteg mindent elspoilerez, így aki szeretne meglepődni, illetve nem szereti, ha lelőnék neki a poén(oka)t, az ne olvassa el a könyv hátulját!

A szereplőket mind szerettem, természetesen Roxy a kedvencem az egyediségével, azzal, ahogy Rylanddel megértik egymást, a barátságuk története. Ebből is látszik, hogy mennyire más szemléletű egyének is mennyire jól meglehetnek egymással, milyen különleges kapcsolat alakulhat ki köztük. 

A könyv tétje a kipusztulás vagy megmenekülés. Ez a címből is kiviláglik azoknak, akik értőn olvassák. Mondjuk én utólag tudtam meg, így ez egy plusz értelmezési réteget adott a könyvnek.  Röviden itt elmesélem, hogy mások ne járjanak így: az amerikai fociban, ha már csak egy perc van vissza a mérkőzésből, és az utolsó remény van az egyenlítésre, akkor alkalmazzák ezt a lövést, végső esélyként. Az első alkalmazójától megkérdezték, hogy mit gondolt abban a pillanatban, amikor eldobta a labdát a gólvonal felé. Ő azt válaszolta, hogy nem volt ideje gondolkodni, csak elmondott egy Üdvözlégyet. Innen ered az elnevezés: utolsó remény küldetés. 

Rengeteg fizikai, csillagászati téma megjelenik a könyvben, de ezek nem fárasztóak, sőt érdekesek, szórakoztatóak. A történet fordulatos, és a végkifejletre sem számítottam, pedig milyen jó a lezárás is!

Mivel a befolyásolás itt is erőteljesen megjelenik, ezért a jövő évi könyvklubom egyik regénye lesz ez is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése